Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2012

Οδηγίες για μέταλλο και υγρό γυαλί σε κόσμημα- καδράκι (metal and fused glass jewelry making tutorials


Όπως είχα υποσχεθεί και σε προηγούμενη ανάρτηση αλλά και στη φίλη Νάσια, θα δείξω κάποιες οδηγίες σχετικά με την επεξεργασία του μετάλλου αλλά και τη χρήση του υγρού γυαλιού για την κατασκευή κοσμημάτων. 
Ας υποθέσουμε ότι θέλουμε να φτιάξουμε κόσμημα με πίνακες- καδράκια όπως τα παραπάνω. Ξεκινάμε την κατασκευή, επιλέγοντας το σχέδιο που θέλουμε και εκτυπώνοντας το σε ένα απλό χαρτί. 
 

Έπειτα κόβουμε το μέταλλο, με ειδικό ψαλίδι για μέταλλα, σε σχήμα λίγο πιο μεγάλο από την εικόνα μας. Λιμάρουμε τις άκρες του μετάλλου με τη λίμα (προσοχή η λίμα να πηγαίνει προς μία κατεύθυνση και όχι πίσω μπρος όπως στα νύχια!) και ύστερα αν θέλουμε σφυρηλατούμε το μέταλλο.  




Στη δική μου περίπτωση ο μπρούτζος είναι σφυρηλατημένος, ο αλπακάς όχι (δες παρακάτω εικόνα). Με ένα μαλακό γυαλόχαρτο (600Νο) τρίβουμε το μέταλλο για να γυαλίσει. Στη συνέχεια βάζοντας κόλλα για decoupage κολλάμε τις εικόνες πάνω στο μέταλλό μας και προσθέτουμε και επιπλέον κόλλα πάνω στην εικόνα, ώστε να μη χαλάσει από το υγρό γυαλί. Σε αυτό το σημείο με τρυπανάκι για μέταλλο δημιουργούμε τις τρύπες.


Τέλος αναμειγνύουμε ίση ποσότητα από τα δύο συστατικά της συσκευασίας του υγρού γυαλιού και ανακατεύουμε με απαλές κινήσεις, ώστε να αποφύγουμε τις φυσαλίδες. Αφού έχει στεγνώσει η κόλλα και έχει ανακατευτεί το μείγμα του γυαλιού,το στρώνουμε με ένα ξυλάκι ως επίστρωση πάνω στην κατασκευή μας. Επειδή θέλει μέρες (1-2) να στεγνώσει, τοποθετούμε την κατασκευή σε μέρος που δε θα έχει φόβος από χνούδια και σκόνη. Το αποτέλεσμα είναι αυτό που φαίνεται στην αρχική εικόνα, αλλά επειδή ο φωτισμός δε με βοήθησε, καλύτερα φαίνεται το αποτέλεσμα του υγρού γυαλιού στην ανάρτηση με τις Φραουλίτσες. Ελπίζω να μην άφησα καμία απορία ή αν άφησα περιμένω να τις λύσω :) happy


30 σχόλια:

  1. Πολλα μπραβο!! Δείχνουν φανταστικά!!! Πολυ καλη εβδομάδα!! Φιλιααααααααα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλη εβδομάδα σόφη......μπράβο..υπέροχα δέιχνουν!!!!!φιλιά πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μπράβο Σοφούλα μου πολύ ωραία έγιναν!! θα ακολουθήσω κι εγώ τις οδηγίες σου! φιλούρες!!!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πολύ καλή εβδομάδα σε όλους και φιλιά σε όλους! Όπως λέω και στο τέλος της ανάρτησης το αποτέλεσμα φαίνεται καλύτερο στις φώτο με τις φράουλες!Ας όψεται ο φωτισμός!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μπράβο Σοφάκι μου ευχαριστούμε πολύ!!!!!οτι μαθαίνουμε καλό είναι!!ΕΊΝΑΙ ΠΟΛΎ ΌΜΟΡΦΑ ΘΑ ΜΟΥ ΆΡΕΣΑΝ ΚΑΙ ΚΡΕΜΑΣΤΆ ΜΕ ΛΕΠΤΌ ΔΕΡΜΆΤΙΝΟ ΚΟΡΔΟΝΆΚΙ΄.ΦΙΛΙΑ ΠΟΛΛΑ ΠΟΛΛΑ (ΝΑΣΙΑ)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νάσια μου μάλλον σε κορδονάκι θα τα περάσω, γιατί ειδικά η Έναστρη Νύχτα λίγο...γαϊδούρι μου βγήκε για σκουλαρίκι!!! χαχαχαχαχα...Καλό βράδυ, φιλάκια!

      Διαγραφή
  6. ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΑ!!!ΟΙ ΟΔΗΓΙΕΣ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΕΣ!!!!ΜΠΡΑΒΟ!!!
    ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ SOFI ΜΟΥ!!!!ΦΙΛΙΑ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελπίζω να τα είπα όσο πιο περιγραφικά μπορούσα. Σε ευχαριστώ και καλή σου εβδομάδα! Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  7. Σοφάκι μου είσαι κατατοπιστικότατη!!! Το κάνεις να φαίνεται τόσο εύκολο!!! Θα το δοκιμάσω και αυτό, γιατί όχι!!! Σε φιλώ, καλό βράδυ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φυσικά και να το δοκιμάσεις!! Φτιάχνεις τόσο ωραία πράγματα, σ' αυτό θα κολλήσεις?! Φιλάκιαααα καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  8. ΣΟΦΙ ΜΟΥ ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΑ ΤΑ ΣΚΟΥΛΑΡΙΚΙΑ ΣΟΥ ΜΕ ΥΓΡΟ ΓΥΑΛΙ!!!!!!!!
    ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΙΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καλημέρα Σόφη και καλώς σε βρήκα!!!Πολύ όμορφο το blog σου!!!!Οι οδηγίες σου τέλειες δεν έχω φτιάξει κοσμήματα με υγρό γυαλί αλλά θα το επιχειρήσω σίγουρα!!!Φιλάκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. καλημερα κοριτσι..πολυ ομορφες οδηγιες..νασαι καλα..καλη συνεχεια..σε φιλω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλώ σε βρήκα κι από ΄δω!

    Όμορφα τα καλλιτεχνήματά σου. Θα είμαστε εδώ να βλέπουμε ό,τι δημιουργείς!

    Φιλάκια Σόφη μου.
    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Mπράβο σου είναι πολύ ωραία.Πολύ καλές οι οδηγίες σου.Δεν έχω δοκιμάσει υγρό γυαλί και θαυμάζω όσες ασχολούνται με αυτό.Φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Σόφη μου καλώς σε βρήκα στο υπέροχο blog σου! Ξεκίνησα πρόσφατα να πειραματίζομαι με υγρό γυαλί. Έχω μια απορία, αν μπορείς να μου λύσεις... Στο κομμάτι μετάλλου, το καδράκι, εφαρμόζεις το υγρό γυαλί αλλά πώς καθορίζεις τα όριά του? Το βάζεις μόνο πάνω στην φωτογραφία ή συνεχίζεις και στο μέταλλο? Και τέλος μπορείς να αναδιπλώσεις τις άκρες και να το σκεπάσεις από πάνω? Ελπίζω να μην έπρηξα πολύ! :-)
    http://art-of-hand.blogspot.gr/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Καλώς σε βρήκα και εγώ Δήμητρά μου! Λοιπόν, εγώ τουλάχιστον το εφαρμόζω σε όλη την επιφάνεια, όχι μόνο στη φωτογραφία. Αν μάλιστα βάλεις το καδράκι πάνω σε μια επιφάνεια με εξογκωματακια, το υγρό γυαλί που περισσεύει τρέχει στα κενά και δε χρειάζεται να μετακινείς κ το καδράκι. Από εκεί κ πέρα ασφαλώς κ μπορείς να γυρίσεις τις άκρες ώστε να το κάνεις σαν κορνίζα. Στο κόσμημα αυτό είναι το καλό, ότι ο καθένας εκφράζεται όπως θέλει! Ελπίζω να βοήθησα.. :D

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες! Με βοήθησες αρκετά! Να είσαι καλά και θα περνάω να τα λέμε καλή μου! Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  15. πολύ ωραίες οι οδηγίες, θα το δοκιμάσω κάποια στιγμή ελπίζω! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. καλησπερα με λενε νική και ήθελα να ρωτήσω απο που μπορουμε να προμηθευτουμε τα φύλλα του μέταλλου σε ευχαριστω και ελπιζω να μην ειναι πολυ κουφη η ερώτησή μου !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Νίκη! Τα μέταλλα μπορείς να τα βρεις σε μαγαζιά που πουλάνε υλικά για κατασκευή κοσμημάτων, ασημικά κλπ ή σε καταστήματα με υλικά ζωγραφικής κ γενικά χειροτεχνίας. Αν είσαι από Θεσ/νίκη μπορώ να σου πω κ πιο συγκεκριμένα.

      Διαγραφή
  17. καλησπερα!θα ηθελα να ρωτησω το εξης οταν βαζω το υγρο γυαλι πανω στην επιφανεια αυτο ρεει και ολαγινονται χαλια.τι να κανω?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα! Καταρχήν βάζε μικρή σχετικά ποσότητα, την οποία θα απλώνεις στην επιφάνεια με ένα ξυλάκι. Η επιφάνεια στην οποία απλώνεται πρέπει να είναι σε ευθεία ώστε να στεγνώνει σιγά σιγά(θέλει κ ώρα δυστυχώς!) εκεί πάνω κ να μη ρέει όπου να 'ναι. Για να μην τρέχει από τα πλάγια και σου κολλάει εκεί που το έχεις ακουμπήσει στερέωσε την επιφάνεια πάνω σε κάτι πλαστικό (τέλος πάντων ευτελές) που να έχει εξογκώματα, οπότε ο,τι τρέχει να στάζει κάτω στο πλαστικό.

      Διαγραφή
  18. Καλησπέρα! Να ρωτήσω κι εγώ κάτι :) Εκανα πρόσφατα σκουλαρίκια με υγρό γυαλί και φύλλα μετάλλου για πρώτη φορά. όταν στέγνωσαν είδα ότι η εικόνα γύρω γύρω (περίπου 3 χιλιοστά) ήταν σαν να είχε μουσκευτεί...ξέρεις γιατί έγινε αυτό; Επίσης, χρησιμοποίησα ατλακόλ. Η κόλλα για decoupage είναι διαφορετική; και έκανα τις τρύπες μετά που στέγνωσε το υγρό γυαλί...αν τις κάνουμε από πριν δεν θα τις κλείσει το υγρό γυαλί μετά;
    Ευχαριστώ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα! Μάλλον τράβηξε η εικόνα υγρασία είτε από το υγρό γυαλί είτε από την ατλακολ. Μπορείς να στεγανοποιήσεις από πριν την εικόνα με εκείνες τις διαφάνειες που βάζαμε στα βιβλία, ώστε να μη συμβεί αυτό. Εγώ τις τρύπες τις κάνω από πριν κ πριν πετρώσει τελείως το γυαλί το περνάω λίγο με το τρυπανάκι, όπου έχει κλείσει την τρύπα. Ελπίζω να βοήθησα :)

      Διαγραφή
  19. Γειά σας!! Δυστυχώς κι εγώ το ίδιο πρόβλημα έχω με τις ανοιχτόχρωμες φωτογραφίες. Τραβάει υγρασία ενώ περνάω κόλλα decoupage και πάνω και κάτω από τη φωτογραφία. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί συμβαίνει! είμαι σε φάση δοκιμών. αν πετύχει κάποια θα σας πω. Σόφι, το κολπάκι με τις διαφάνειες πώς ακριβώς το κάνεις;;;ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μετά από πολύυυυυ καιρό τώρα είδα το σχόλιο, οπότε απαντώ έστω κ καθυστερημένα! Θυμάσαι στο σχολείο που καπλαντίζαμε τα βιβλία με διαφάνεια? Το ίδιο ακριβώς κάνεις κ με τη φώτο που θέλεις να κολλήσεις! ;)

      Διαγραφή
  20. Σοφι συγχαρητηρια! Τωρα βρηκα την σελιδα σου.θελω νζ πειραμζτιστω με το υγρο γυαλι αλλα δεν εχω ιδεα που θα βρω αυτο το μεταλλο, πως λεγεται κ τι παχος πρεπει να εχει. Μπορες να δωσις καποια ηλεκτρονικη διευθυνση να παραγγειλω;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Μαρία μου συγνώμη για την καθυστέρηση αλλά τώρα βρήκα χρόνο να απαντήσω. Το μέταλλο που μπορείς να χρησιμοποιήσεις είναι αλπακάς, μπρούτζος ή χαλκός. Το υγρό γυαλί θα το βρεις σε μαγαζιά με υλικά ζωγραφικής ή χόμπυ αλλά ηλεκτρονική διεύθυνση δεν ξέρω κάποια να σου πω. Αν τυχόν είσαι από Θεσσαλονίκη ξέρω κανά 2 μαγαζιά στο κέντρο να σου προτείνω

    ΑπάντησηΔιαγραφή